O NÁS

Nutric bistro je první paleo-veganské bistro v České republice s rozvozem jídla po celé Praze. Paleo je o mase a veganství odmítá vše živočišné, jak to jde dohromady? Používáme maso převážně z volného chovu s respektem ke zvířeti, hlavní slovo na talíři má zelenina, ořechy, semena a zdravé tuky. Nenajdete u nás žádné polotovary, vždy vaříme z čerstvých surovin.

A stejně přístupujeme k veganské stravě. Chceme ukázat, že i veganská strava může být zdravá a rozmanitá s minimálním podílem sóji nebo sójových polotovarů. Používáme prvotní suroviny, na talíři najdete zeleninu, ovoce, semena, ořechy, zdravé tuky, přirozeně bezlepkové potraviny.
Nutric Bistro je součástí značky Nutric, kterou založila Eva Pavlíková v roce 2015. Kromě provozu bistra se Nutric věnuje s partnerem vlastní značce potravin pro milovníky paleo a vegany vždy v nejvyšší kvalitě. Eva sama vyhledává dodavatele produktů napřímo, aby mohla zajistit původ a 100% kvalitu všech produktů a  podílí se recepturách vlastních produktů. Vedle toho se aktivně věnuje osvětě o zdraví a spolumoderuje pravidelný pořad Paleotalk publikovaný na Youtubu.  

CO VAŘÍME V BISTRU?

Na první pohled se paleo a veganství jeví jako dva zcela odlišené stravovací směry. Při bližším prozkoumání je ale vidět, že mají hodně společného. Zakládají si na bezpečných a kvalitních potravinách a mají společný cíl, vybudovat pevné zdraví. A to je důvod, proč Nutric Bistro&Delivery sdílí nadšení pro oba přístupy.

Po světě, ale i u nás existuje spousta příběhů, o tom, jak se lidé díky stravě dokázali zbavit zažívacích problémů, únavy a snad všech známých civilizačních nemocí. Dopady toho či onoho výživového přístupu popisují také odborné studie a jedna z nich vystihuje podstatu Nutric Bistra&Delivery nejlépe. Výzkumníci na Oxfordské univerzitě ve své studii srovnávali 11 000 vegetariánů a všežravců, kteří nakupovali v obchodech se zdravou výživou. Záměrně si tedy vybrali vzorek populace, který se snaží o své zdraví pečovat. Při následné kontrole po 17 letech pak zjistili, že rizika srdečních chorob a úmrtnosti celkově byla mezi skupinami srovnatelná. Zároveň však byla výrazně nižší oproti běžné populaci. Jednoduše řečeno, zaměřit se na kvalitu a dělat něco navíc pro své zdraví má smysl, ať už je vaše preference jakákoli.

Paleo

Paleo je životní styl inspirovaný našimi dávnými předky. Proč? Civilizační nemoci jako cukrovka, rakovina, deprese, obezita nebo srdeční choroby jsou výsadou moderního člověka. Výzkumy ukazují, že mezi hlavní rizikové faktory jejich vzniku patří strava a životospráva. A proto se nás paleo snaží odklonit od moderních průmyslově vysoce zpracovaných potravin a nasměřovat ke kvalitním, celistvým a šetrně připravovaným potravinám.

ANO – Zelenina a Ovoce, Maso, Ryby, Ořechy a Semena, Zdravé tuky

NE – Cukr, Obilniny, Luštěniny, Mléčné výrobky, Rafinované oleje ze semen

>> Zobrazit dnešní nabídku Paleo jídel

Vegan

Veganství, ač to zní možná jako paradox, není paleu vzdálené. Průsečíky najdeme v čerstvé zelenině a ovoci, ořeších, semenech a zdravých tucích jako avokádo a olivový nebo kokosový olej. Veganství se odlišuje úplným vyřazením všech živočišných potravin. Za to ale umožňuje například konzumaci luštěnin či obilovin.

ANO – Zelenina, Ovoce, Luštěniny, Ořechy a Semena, Zdravé tuky

NE – Živočišné potraviny, Cukr, Rafinované potraviny

>> Zobrazit dnešní nabídku Veganských jídel

Whole 30

Whole 30 má mnoho společného s paleo přístupem a proto chceme zařadit i pokrmy splňující pravidla tohoto programu. Jedním z velkých přínosů Whole30 je snaha odbourat psychologické vazby na jídlo, zejména na sladké či slané pochutiny. Z toho plynou i poměrně striktní omezení, která tento 30 denní program předepisuje. Výborně však funguje jako restart, díky kterému zjistíte, co je potřeba z jídelníčku vyřadit natrvalo a co vám problémy nedělá.

ANO – Zelenina, Ovoce, Maso, Ryby, Ořechy a Semena, Zdravé tuky

NE – Cukr, Obilniny, Luštěniny, Mléčné výrobky, Rafinované potraviny, Alkohol

>> Zobrazit dnešní nabídku Whole30 jídel

Bezlepková strava

Lepek je směs dvou bílkovin, gliadinu a gluteninu, které se nacházejí v semenech obilovin. Zejména pak v pšenici, žitě a ječmenu. Konzumace lepku způsobuje život ohrožující zdravotní problémy u osob s celiakií. Odborná literatura však krom této nemoci rozeznává také „citlivost“ či „alergii“ na lepek a pšenici. Ta postihuje výrazně vyšší procento populace než celiakie a může způsobovat střevní a kožní problémy, ale i a neurologické choroby. Výzkum vlivu pšenice a lepku na zdravého člověka rozhodně není u konce a neposkytuje nám zatím definitivní odpovědi. Pro toho, kdo trpí celiakií, pozoruje subjektivní potíže po konzumaci lepkových potravin nebo je ve stravě preventivně mít nechce, existuje řada zdravých alternativ. A proto budou všechna naše jídla přirozeně bezlepková.